24.07.2015 Språkreise 2015

SEAL BEACH

Heii, nå er jeg endelig kommet hjem til Norge og har hatt en dag hjemme. Jeg har enda fem dager som ikke er blogget om enda, så de kommer så fort jeg får skrevet dem og funnet bilder.

Forrige torsdag var det tid for Six Flags, Dette var en utflukt jeg valgte å ta bort siden jeg ikke er den mest aktive i karuseller. Vi kunne da velge hva vi ville gjøre av noen alternativ og vi valgte stranden. Vi ble syv stk av gjengen som gikk på stranden, mens tre gikk til Six Flags.

Vi dro ikke til stranden før på formiddagen så vi la oss bak på baksiden og solte oss først der. Da vi gikk på stranden var det enda mer tææning og avslapping som ble gjort før vi så Inga og Donavan kjørende i livvaktbilen opp av stranden. Inga satt smilende og pekte bare på at vi måtte passe på tingene hennes. Rundt en time senere kom hun ned igjen og fortalte oss at Donavan var blitt bitt av en rokke og ville ha en kald fanta. De var borte resten av stranddagen og vi var oppe på besøk en gang før vi gikk å spiste. Det var allerede da mye bedre!

Vi gikk tilbake til Campus i rundt 6 tiden og da var det tid for å pakke til Las Vegas. Vi brukte masse tid på dette for vi vaste veldig med å løpe rundt på rommene til hverandre, å pakke er jo ikke noe gøy..

GRADUATION

Done, Finito, fini, ferdig! Nå er skolen over og vi starter på de siste dagene her i USA. I dag reiser vi til Las Vegas og når vi kommer tilbake er det kun 1 dag igjen før hjemreise. Det er trist å tenke på at vi skal hjem og forlate dette fine stedet og alle menneskene, men jeg gleder meg til å komme hjem til norsk mat, vennene mine hjemme, familien og min egen seng. Savnet etter norske jordbær og grillmat vokser mer og mer og det er noe av det første som skal handles når jeg lander i Norge. Det blir trist å reise fra alle de fantastiske vennene jeg har fått her nede, som jeg har blitt så glad i på så kort tid.

På onsdag var det tid for Graduation og vi fikk tilbake scoren på testen. Testen var mye vanskeligere enn jeg hadde trodd, og ble kjempefornøyd da jeg så hva jeg faktisk hadde fått. Jeg fikk en 2b som vil si en sterk 4. Vi møttes i et auditorium, tror jeg og det ble holdt taler og alle klassene ble presentert. Det var en fin måte å gjøre det på og jeg syns det var kjempekoselig. På ettermiddagen la vi oss bak og solte oss før vi skulle på Farewellparty på stranden. Vi gikk å spiste før vi møtte resten av 24/25.juni og tok bilder. Etter det satt vi oss ned og bare snakket og koste oss med bål og musikk. Amerikanse s'mores ble også grillet! Nam

De mest fantastiske lederne du kan tenke deg. Kommer til å savne mange av disse og!!

Play it cool, guys, haha

Fantastiske ansiktsuttrykk må til av og til

Når man glemmer å ta bilde med Promdaten på ballet så tar man det på stranda likegodt.

AMERICAN PROM

På tirsdag var campus fylt med mennesker som hadde skaffet seg "will you go to prom wih me" t-shorter og så og si alle fløy rundt og styrte med kjoler og sminke. Vegard var så søt å spurte meg med på Prom og det var kjempekoselig. Vi hadde skole på ettermiddagen og der hadde vi den endelige testen. Etter skolen stresset folk med å få gjort seg klare, men alle ble klare til klokken 7 og vi gikk samlet bort til Pyramiden der ballet skulle være. Inne i pyramiden var det dansesal som til slutt ble så varm at jeg ikke klarte å være der inne. Vi gikk da ut, tok bilder og var litt ute. Det var ikke så mye å gjøre uten om å danse i et rom som det ikke gikk an å puste i så de andre dro tilbake til Campus og skulle ut å spise. Jeg ble igjen for å finne Kristine som var på dansegulvet hele kvelden, men hun ville ikke være med så jeg måtte lete etter de andre i en time før jeg endelig fant de. Ballet var ikke det beste, men vi koste oss sammen vi og jeg hadde en fin kveld sammen med squaden.

Verdens beste kursleder måtte selvfølgelig få et bilde sammen med de beste studentene hennes! Å jeg kommer til å savne den dama der!!

UNIVERSAL STUDIOS

På mandag tok vi turen til Universal Studios og var der hele dagen. Vi gikk rundt i parken, tok rides og koste oss. Det var varmt i parken og viftene de hadde plassert rundt var til god nytte da vi gikk forbi dem.

Vi tok en guidet tour gjennom studioene og det var helt utrolig! Vi var med i Fast & Furious og King Kong i 4D inni studioene og så masse scener fra kjente filmer.

Her er mange scener som er fra New York spilt inn, som feks. Spiderman

Dette er scenen der The grinch er spilt inn. De fyller scenen med masse snø og pynter dette enkle displayet her. Det er sykt hvor stort de klarer  å få et bitte lite område til å bli bare ved datateknonogi og kameravinkel. Så fasinerende!!

Denne blå skjermen er brukt i mange filmer der det er med store sjøer, som f.eks Pirates of the Carribean. Da fyller de dammen med vann og bruker effekter fra den blå skjermen.

Denne riden her var noe av det gøyeste!

Oppe i vinduet står det to personer som snakket samme scenen hele dagen. Ikke drømmejobben min for å si det sånn.

Kommer til å savne disse jentene helt utrolig mye når vi drar hjem! <3

På Kvelden var det EF disco i Parken og det var kjempegøy. Først var vi rundt og tok noen siste rides og sånt før vi gikk inn og bare koste oss masse. Vi var mange EF studenter samlet og det var masse folk! Denne dagen var helt super!

16.07.2015 Språkreise 2015

SAN FRANCISCO

LOKAL TID - 16.07.2015 - 00.08

Wow, FOR EN BY! Da vi kjørte gjennom gatene og så alle bakkene (som minnet meg om Farsund) og alle fargene, folkene så forelsket jeg meg allerede i byen. De syv timene i buss var så verdt denne opplevelsen! Vi startet fredagen med shopping i disse gatene og jeg, Kristine og Thea startet på H&M, så var vi på Apple (som er den kuleste apple storen jeg har vært på i mitt liv) der Thea kjøpte seg Iphone. Vi gikk så på forever 21 og tok bilder i sånn en photobooth og jeg handlet et smykke og en forferdelig lipgloss som for det første var altfor feil i fargen og som for det andre ikke ville av.

På kvelden kunne vi gå rundt på shopping ved hotellet og her handlet jeg en souvenir genser sammen med Kristine. Før shoppingen var vi en hel gjeng som gikk på in-n-out for første gang. Vi bestilte mat og tok den med oss ned i havna for å se solnedgangen og det var så fint der. Det vi fant ut når vi kom ned var at vi kunne se både Alcatraz og Golden Gate. Vi hadde en utrolig utsikt og burgeren smakte himmelsk!

Dag 2 startet bra etter den beste natten her nede i en god og myk hotellseng. Gleder meg allerede til Las Vegas til helgen. Det var også godt å få dusjet i en litt bedre dusj, men frokosten var skuffende. Noen jenter gikk forbi hotellets frokost og gledet seg til å få spist, men ble da sendt videre opp trappen og inn på et møterom til en mye mindre delikat og utvalgsfull frokost. Stemningen ble tusen ganger høyere da vi kjørte opp mot Golden Gate og så vi hadde strålende sol, null tåke og kjempevarmt. Vi tok masse bilder, hadde den utsikten og danset EF dansen foran masse publikum. Å det var bare helt supert! De som ikke ble med på denne turen, gikk glipp av kjempemasse!

Turist deluxe med denne genseren, haha

Vi ble så senere kjørt ned igjen til byen og var i hippi strøket i 2,5t. Her hadde vi ikke trengt så mye tid, for det var ganske shabby og det fristet lite å spise der. Vi fant et ok sted å spise og da en av lederne kom inn etter oss følte vi oss ekstra trygge at dette var safe å spise. Maten var grei og vi ble vertfall mette. Butikkene i strøket var kjempegøye og gatene var tagget med masse farger og kule motiver. Husene var også malt og bygget i ulike former og farger og gjorde gaten til et et mesterverk i seg selv.

å for en herlig gjeeeeng !!!

Etter "hippiebyen" kjørte vi tilbake til hotellet og spaserte opp til den kjente svingeveien. Vi måtte gå opp den bratteste bakken jeg har sett og da vi kom opp fikk jeg sjokk. Det var ikke slik jeg trodde det skulle være. Gaten var kontrollert av vakter og veien var kjempeliten. Det var utrolig fint, men jeg syns den så mye annerledes ut enn det jeg har sett på bilder og slikt.

På kvelden var det tid for enda mer shopping på piren, her var det alt for mye jalla og alt for mye tid til disse butikkene. Etter 1 time var vi alle lei og hadde enda 1,5 t igjen. Vi vaste bare rundt og ventet på å få spist på Hard Rock Cafe etter alt for mange timer uten mat. På Hard Rock var det EF disco og der møtte vi en annen EF gjeng som var i vertsfamilier i Malibu. Vi danset, snakket og hadde det kjempegøy sammen. Vi var tilbake på hotellet rundt halv 1 og da sluknet jeg med det samme jeg la meg ned på på puta.

Søndag, som var siste dag startet tidlig med frokost, som også var like skuffende. Vi spaserte så ned til piren igjen der vi skulle på båttur. Der møtte vi igjen den samme EF gjengen vi var med på EF discoen. vi kjørte under Golden Gate Bridge, forbi Alcatraz og så San Francisco fra havnivå. Da vi kom tilbake fra dette fikk vi tid til å spise lunsj før vi kjørte buss hjem igjen.

Helgen i San Francisco var helt fantastisk og jeg skal så dit igjen. Skal du til California, anbefaler jeg på det sterkeste å ta turen til San Francisco og se så mye som mulig. Byen er så fin, og den minner meg litt om Farsund om du tenker på oppbyggingen av gatene med bakker og slikt. Jeg falt pladask for byen!

14.07.2015 Språkreise 2015

UPDATE FRA CALIFORNIA

LOKAL TID - 14.07.2015, KL. 09.02

Nå er det en uke siden siste update og det er virkelig på tide at jeg får lagt ut noe. Jeg har hoppet ut av bloggverdenen og lagt bort PCen fordi jeg ikke har hatt tid og bry til å sette meg ned, mens jeg er med andre eller gå å sette meg alene å blogge. Vi er mye sammen helt til vi må legge oss og når jeg først får lagt meg sovner jeg med en gang. I helgen var vi i San Francisco, men det kommer et eget innlegg om det etter dette. Nå skal jeg gi en liten update og en del bilder fra den siste uken.

DAG 12 - 07.07 - Chill, Skole og Ice Cream Social

Her startet vi dagen med å droppe filmen som var planlagt av EF og satt heller alle jentene på rommet og snakket og så på Youtube videoer. Vi hadde skole på formiddagen/ettermiddagen og på kvelden møttes vi alle sammen og hadde sosial kveld med is, volleyball og vi bare koste oss og kunne gjøre som vi ville

DAG 13 - 08.07 - Skole og Malibu

Etter en dag med tidlig skole kjørte vi til Malibu for å dra på stranden. Vi har vært uheldige med være på stranddagene og denne var ikke utelukket. En del var ute i vannet og badet og styrte, men jeg holdt meg oppe av vannet og spilte Volleyball og snakket med de andre som ikke badet. Det var ganske kaldt pga. solen ikke var der og vi satt med hettegensere.

DAG 14 - 09.07 - Field sports, Skole og Cook Off

Her startet vi dagen med field sports der vi gjorde fisken i det røde hav på en litt annerledes måte. Vi spilte også noe med frisbee og det var kjempegøy til tross for at jeg ikke var så veldig god til tider. Vi hadde så skole, som var siste vanlige dag. De siste skoledagene har vært mye bedre enn tidligere. På kvelden var det tid for cook off. Vi har tidligere på skolen hatt konkurranse i klassen om hvem som skulle representere oss. Det ble meg, Anette og Pèpè. Vi møtte så en annen klasse, men der slo Ramòn, Katarina og resten av teamet deres oss og de møttes på torsdag til en endelig finale og gikk av med seieren. Jeg fulgte ikke så mye med og var heller med å spilte volleyball og kaste amerikansk fotball - jeg og Inga har fått lært oss teknikk og ballen har endelig startet å gå rett framover og ikke snurre så utrolig mye som den gjorde i starten. Ellers var vi rundt på campus og snakket med masse og bare koste oss.

Vi møtte også to andre klasser på skolen og hadde en skulptur tour rundt på skolen -  Og dette er Mikkeline og Tonje

07.07.2015 Språkreise 2015

DAG 11 - SKOLE, LAGUNA BEACH & FASHION ISLAND

Er jeg i gang så er jeg i gang. I dag startet dagen med at jeg og Kristine forsov oss en halv time slik at frokosten ble i det minste laget i tidspress. Skoledagen i dag gikk kjempefort og den var faktisk ikke så ille. Skolen er ikke det beste her nede og jeg kan ikke skryte så mye av det vi gjør. Det er veldig lett og som barneskolen egentlig. Jeg hadde faktisk forventet litt mer av skolen, men nå er jeg ikke på denne reisen for å gå på skole heller så det gjør meg ikke så mye.

Etter lunsj dro vi til Laguna beach. Der var det utrolig mye folk om man følte man lå oppi hverandre. Jeg sov utrolig nok nesten hele strandturen så jeg ble litt rød her og der, men det er ikke ille så jeg er klar igjen i morgen til pooldag.

Vi kjørte så videre rett til Fashion Island og der sto shopping for tur. Et par hvite nye nike joggesko, en mørk grå nike joggejakke og en anastasia brynpomade ble jeg rikere. Jeg tenkte å ha ett innkjøpsinnlegg en dag, men jeg har ikke fått tid til å legge fram alt å ta bilde av det enda, men det er i tankene. Det har blitt en del shopping på meg, men jeg er langt ifra den som har handlet mest. Penger er enda ikke et problem her i gården, men det går stadig nedover.

Nå sitter jeg og Kristine på rommet med musikk og bare slapper av. Vi satt en stund i gangen med en del andre jenter, men vi måtte inn siden roomchecken er 23.15. Jeg skal øyeblikk legge meg og jeg kjenner jeg kommer til å sovne med det samme jeg får lagt meg på puta. Man blir virkelig trøtt av disse dagene. God Natt! <3

WEEKEND 1 - SAN DIEGO, DISNEY & CHILL

For en helg! San Diego, Disney og Chilledag, hva mer kan man be om? Nå har brunfargen startet å synes for fullt og jeg og Kristine er snart på vei inn i brunhetsgraden til resten av gruppen der vi ser ut som to snømenner. Nå er vi snart halvveis og brunere skal vi bli!

Helgen startet på fredag med tur til San Diego. Denne turen startet ikke helt som planlagt med en buss som kom 1 time senere fordi den hadde stoppet på veien. Godt på vei til San Diego stoppet bussen igjen og vi ble stuck i ørkenen for å vente på ny buss. Vell 30 min i ørkenen ble vi hentet av den andre bussen og kjørt ti minutter opp en bakke. Der ble det 1,5 t venting uten vann og mat før det endelig kom en ny buss og hentet oss. En busstur som skulle ta 2 timer ble på 7 timer og vi måtte droppe en del ting når vi kom fram. Litt skuffende, men det var fint da vi endelig kom fram. Vi var sent hjemme så det var rett og legge seg når vi kom hjem.

På lørdag var det en tidlig start på dagen og kvart over 8 var det klar for Disney. Denne utflukten er det gøyeste jeg har gjort. Jeg, Hanna, Kristine og Ingvild gikk sammen og Frida og Anette gikk sammen siden de var rundt i alt som gikk høyt og lavt. Vi fire andre tok det litt roligere og var rundt i adventure turer. Det beste med hele dagen var turen til Car's land! De hadde laget hele byen med en egen ride der vi kjørte racerløp og kjørte gjennom alt mulig. Det var så helt fantastisk! Skal du til Disneyland er der plassen du Må besøket! Ellers var vi rundt litt av hvert. Da klokken slo halv 9 startet fyrverkeriet og jeg har aldri sett noe så vakkert i mitt liv! I 18 minutter sto vi og så det største og mest fantastiske fyrverkeriet vi noen gang kommer til å se. Disneyland har også 60 års jubileum så det var litt ekstra pga det og. nei Disney på 4th of July er bare noe du på oppleve!

Til slutt hadde vi søndagen der vi var på campusen hele dagen. Vi startet med å sove lenge og ta en sen frokost på target. Vi gikk så ut for å sole oss og bare ha musikk og chille på baksiden. På kvelden var det sammenkomst med vollyball, fotball, film og bare masse gøy. Vi trengte virkelig denne dagen etter en slitsom uke med masse å gjøre.

07.07.2015 Språkreise 2015

DAG 7 - FIELD SPORTS, SKOLE & MEGA PARTY

Hei! Nå er det lenge siden det er kommet oppdateringer, men jeg har vært så trøtt alle kveldene så jeg har sovnet med en gang jeg har prøvd å blogget. Vi har program hele dagene og har så og si aldri fritid til at jeg får gjort annet enn å skifte, pakke og så ut døren igjen. Det er travelt, men så utrolig gøy! Jeg elsker å være her. Folkene er fantastiske, turene er så verdt hvert minutt og naturen og klimaet er pørfekt for å si det sånn.

Jeg har ikke blogget siden onsdagen forrige uke og nå er det mandag og ny uke. Men forrige torsdag var det en uke siden vi kom ned og uken har vært fylt med masse gøy! På torsdag startet vi dagen med frokost og da jeg og Kristine skulle ned til møteplassen før frokost fikk jeg vondt i ryggen så jeg måtte stå over dagens aktivitet som var fieldsports. Jeg lå istedenfor på rommet og slappet av før lunsj og så skole.

På skolen laget vi plakat der vi skulle bytte ut de originale skuespillerne med nye, slik at det ble en annen versjon av filmen. Vi valgte Grease og byttet ut fire skuespillere som dere ser under her:

Etter skolen var det klar for Mega Party på andre siden av skolen. Der var det bowling, billiard og disko. vi slo av noen runder med billiard sammen med Vilde som også er fra Farsund og kom samme dag. Vi spilte også en runde Bowling før vi ble lei og gikk tilbake og chilla utenfor rommene i gangen.

03.07.2015 Språkreise 2015

VIDEO AV FØRSTE UKEN

02.07.2015 Språkreise 2015

DAG 6 - SKOLE, UCLA & BEVERLY HILLS

Lokal tid: 00. 27

Hei igjen! Siden jeg var igang med ett innlegg skriver jeg bare om i dag i samme slengen. I dag startet dagen med skole på morgenen klokken halv 9. Vi fortsatte med et nytt tema som nå er Kjendiser. Vi var ute den siste halvdelen og hadde scavengerhunt og leste ute på gresset. Etter skolen hadde vi lunsj før vi fikk 15 min mindre og vi stresset oss opp på rommet og måtte skifte til UCLA campus tour og shopping i Beverly Hills. På 15 min klarte jeg å dusje, skifte, sminke meg og enda ha 2 min igjen vell fremme på møtepunktet. Jeg har aldri dusjet så fort i hele mitt liv!

På UCLA hadde vi en lokalguide av en jente som hadde blitt uteksaminert for to uker siden. Hun viste oss ulike deler av skolen og fortalte litt historie. Som feks. at i den ene trappen må man hoppe over trinn nummer 6 for der ligger en mann begravet og det betyr ulykke hvis du trår på dette steget. Ellers stoppet vi på campusbutikken der mange handlet seg genser og andre souvenirer. Jeg, Hanne og Kristine prøve hver vår Cheerleader drakt, og vi skal for å si det sånn ikke stable en pyramide i nærmeste framtid. Noe kortere skjørt skal man virkelig lete lenge etter.

Vi kjørte rett fra UCLA til Beverly Hills og fikk enda en guidet tur der av EF lederne. Vi fikk også rundt 1 time alene før vi dro videre på Beverly Hills Center. Der var det shopping på planen i to timer, og kortet ble dratt et par ganger der og. Jeg fikk dratt meg meg noe undertøy fra Victoria Secret i tillegg til en treningstights fra samme butikk og fem antibakker fra Bath and Bodyworks.

Nå har jeg og Kristine ligget i senga på hver vår PC og hørt på musikk og kost oss som vi har gjort de siste kveldene. Nå tok nettopp Kristine kvelden og jeg skal bare bli ferdig med dette blogginnlegget før jeg og tar kvelden.

GOD NATT

02.07.2015 Språkreise 2015

DAG 5 - TIE DYE, SKOLE & TALENT SHOW

Lokal tid: 00.01

Heii! I går startet vi dagen med frokost 07.45 i kantinen som vanlig og jeg våknet frisk som en fisk og det var en super følelse. Skolen foregår annen hver dag med tidlig skole og annen hver dag med sen skole. Har man ikke skole har man en slags aktivitet og i går laget vi tie dye t-shorter, i tillegg til en konkurranse. Vi har enda ikke fått igjen t-shortene så jeg har ikke fått sett resultatet enda. Det blir spennende å se om det i det hele tatt ble et vellykket resultat eller om det gikk rett vest.

Vi hadde også skole, men ikke før etter lunsj i 1 tiden. Første dagen valgte klassen seks ulike temaer og vi startet med temaet Fashion, og laget kjoler av doruller på en modell og skulle forklare hva vi hadde laget, hva som var spesielt med antrekket og under hvilken klesstil det kom under. Synne var meg og Ingvilds modell og resultatet er her:

blir nok vanlig skolelunsj dette her

Etter skolen var ferdig klokken 6 satte vi oss i Loungen for å dele bilder og spise. Vi bestilte Pizza, men det var lettere gjort en gjennomført for pizzaen kom jo aldri. Etter 50 minutter måtte vi ringe etter den og da hadde de enda ikke kjørt. Vi fikk hastespist pizzaen da den endelig kom for vi måtte møte opp til Talentshow når pizzaen endelig kom. Da vi kom til møteplassen fant vi ut at resten av gruppen hadde pyntet seg i kjoler, skjørt og shorter, og vi kom i joggeshorts og hettegenser. Perfekt!

Talentshowet var bra, men det var ikke så mange innslag. Ramon sang tre sanger (to tvunget av publikum), en Spansk jente danset ballett og flamingo og tre Svenske gutter sang en svensk sang og hadde en liten merkelig dans på gang. Lederne hadde også funnet på noen kreative innslag, men jeg må si åpningen med ledergutta som de nye Backstreet Boys var det beste, i tillegg til Ramon selvfølgelig. For et talent han har!