30.06.2015 Språkreise 2015

DAG 4 - FØRSTE SKOLEDAG & BEACHPARTY

Lokal tid 11.18

I går var det tid for første skoledag og beachparty på Seal beach. Jeg var syk så måtte stå over begge delene og være hjemme. Jeg sov mesteparten av tiden og ble bedre utover kvelden. Jeg var nede i en periode og spilte FIFA med Donavan, Inga og Kristine, men gikk opp å la meg igjen etter det. Planen var egentlig å få folk med på volleyball, men ingen viste interesse.

Siden jeg var syk var det ikke så mye å gjøre enn å ligge på rommet å få tiden til å gå. Jeg fikk snakket litt med de der hjemme og bare slappet av. Får håpe dagen i morgen blir bedre og jeg kan bli med på tingene igjen. Er ganske dødt å være syk her nede. Kryss fingrene for meg der hjemme :)

30.06.2015 Språkreise 2015

DAG 3 - SEAL BEACH, FAIRFAX/MELROSE & UNIVERSAL CITY WALK

Lokal tid: 08.42

Heiihei! For to dager siden startet dagen med vollyball, bading, soling og shave is på Seal Beach. Været var kjempefint og det  var en kjempefin start på dagen. Vi var på stranden i rundt 3 timer før vi kjørte tilbake til campus og hadde lunsj. Klokken 13.15 møttes vi igjen for å ta buss til Fairfax og Melrose og til den kjente DASH butikken til the Kardashians. Jeg, som mange andre, kjøpte meg en nøkkelring som et bevis på at jeg har vært der.

Etter noen timer i Fairfax og Melrose kjørte vi til Universal Studio og gikk i gatene utenfor. Det var utrolig fint der med masse lys og musikk og folk overalt. Alt i alt var dagen kjempefin til tross for at jeg var litt småkvalm.

29.06.2015 Språkreise 2015

BILDESTRØM

Lokaltid 23.22

Innlegg om dagen på stranda, shoppingturen til Fairfax/Melrose og turen til Universal CityWalk kommer i morgen

'

28.06.2015 Språkreise 2015

DAG 2 - VENICE BEACH & SANTA MONICA BEACH

Lokal tid 00.02 (tok en stund å gjøre dette med mye annet innimellom så mellom 22.30-00-02)

Heiiheii! Nå sitter vi en hel gjeng i loungen og blogger og overfører bilder til hverandre. Det er overfullt med mennesker som danser til just dance, spiser, snakker osv. Vi har hatt en lang dag så snart skal vi opp å dusje og legge oss. EF har egne inneregler der man må være inne på Campus innen klokka 22 og være på rommet innen klokken 23. Politiet er rundt for øyeblikket så vi må holde oss inne hvis vi ikke vil bli fulgt til rommet av dem.

I dag startet dagen med frokost på Einstein bagels og oppmøte klokken 9. Vi droppet touren som EF hadde rundt campus og gikk heller alene til target og handlet "pennyboard". Ikke mitt beste talent, men etter noen uker er det nok inne. Vi bestilte pizza til Campus for lunsj og satt bare å koste oss før vi klokken halv 1 møttes for å kjøre buss til Venice beach. Det var kjempefint og utrolig annerledes i forhold til andre steder vi allerede har vært. Det var masse folk som hadde sine helt egne stiler, det krydde av folk og det var en fantastisk utsikt fra stranda. Det var dessverre ikke sol i dag så temperaturen var perfekt og man slapp å gå rundt å svette. Vi var rundt på sightseeing med EF først før vi gikk alene rundt.

Mange merkelige hus rundt en kjempelang kanal.

Et forsøk på inspobilde gikk ikke så veldig bra..

Anette, Hanna, Kristine, Ingvild, Nora, Frida og Rachel
Etter noen timer på Venice Beach kjørte vi til Santa Monica. Der var det shopping som sto på planen og mat. Vi hadde tre og en halv time på oss og var hjemme rundt klokken 22. Vi gikk rundt i butikker og fikk svidd av noen cash. Vi så solnedgangen, som var helt utrolig fin, og så møtte vi resten av EF gjengen og kjørte hjem.

Photobombed av lederne
GOD NATT!

27.06.2015 Språkreise 2015

DAG 1 - HOLLYWOOD

Lokal tid: 00.01

Heii! Nå er vi tilbake på Campus etter en lang dag med skole, utflukt til Hollywood og og Griffth Observatory. Vi våknet rundt 6 og møtte til frokost klokken 7. Frokosten var variert, men jeg hadde faktisk forventet litt mer utvalg av ulike matvarianter. Etter frokost ble vi delt inn i skoleklassene, tok vi skolebilde og hadde våre første timer. Vi er utrolig mange norske så klassene består av kun norske utenom kanskje 1, 2 eller 3 andrespråklige personer. Etter et par skoletimer møttes vi til lunsj før vi skulle dra avsted til den første utflukten. Vi tok buss i underkant av en time til Hollywood og kom hjem for ca. 30 min siden. Den siste halvannen timen kjørte vi opp til Griffth Observatory og så hele Hollywood i nattelys. Det var helt utrolig fint og utsikten var fantastisk! Dagen har vært kjempelang og jeg er virkelig klar for å få lagt meg. I morgen skal vi til Santa Monica beach og Venice beach og dette blir kjempegøy!

I går ble vi ønsket velkommen av de allerede værende EF studentene med velkomstdans, kjeks og is og pizzaparty på kvelden. Jeg har blitt kjent med utrolig mange nye fantastiske venner og jeg føler jeg allerede har funnet venner jeg kommer til å ha lenge. Jeg gleder meg bare mer og mer til resten av reisen!

Det er helt utrolig fint her nede og gleder meg så mye til de fire neste ukene som kommer. Bare å følge med videre!!

24.06.2015 Språkreise 2015

FLYPLASSEN

Heiigjen! Nå er vi så og si nettopp ankommet flyplassen og vi har slått oss ned med nærmeste stikkontakt. Vi er kjempeklare for å komme oss opp i luften og komme oss avsted. Vi møtte Marlyn ved inngangen og sjekket inn sammen. Vi har seter ved siden av hverandre, så denne flyturen går nok til endel snakking. Når vi ankommer Gardermoen skal vi møte resten av gjengen i vårt kursnummer og vi er klare for utenlandsreisen til Amsterdam.

FLYREISEN

AVREISE:

KJEVIK - GARDERMOEN - TORP - AMSTERDAM - SAN FRANCISCO - LOS ANGLES

HJEMREISE:

LOS ANGELES - NEW YORK - AMSTERDAM - GARDERMOEN - TORP - KJEVIK

23.06.2015 Språkreise 2015

PAKKELISTE

Nå.. NÅ nærmer det seg litt for fort her merker jeg. Allerede i morgen reiser jeg avsted. Tiden har gått kjempefort og la morgendagen gå fort slik at vi kan reise inn til Kristiansand og så videre. Det blir som tidligere nevnt en lang flyreise på rundt 30t, så jeg er fullt utstyrt med uploada episoder av Gossip girl og kortstokk. Jeg er nettopp så og si ferdig pakket og venter bare på toalettvesken skal bli ferdig brukt i morgen. Da er det på tide å lukke kofferten og dra den med ut døren og ut i verden. Det som får bli med meg over Atlanterhavet har jeg nevnt i en liste som jeg tenkte å dele med dere, hvis dere noen gang tar samme turen som meg.

Håndbagasje:

• Dokumenter // Pass, Innreisebilletter, Reiseforsikring, EF reglene, Passkopi, Passbilder, Visum og Studenthåndboken
  • Lommebok //  Kontanter og kort
  • Medisiner // Paracet, Betakarokten, plaster, astmamedisin
  • Skift // Shorts, Topp, Undertøy, Bikini, Adidas slippers
  • Elektronikk // Internettkabel, Mobil + lader, Kamera + lader, PC + lader og ladebank
  • Toalettmappe // litt sminke, dedorant, parfyme, tyggis, strikk, børst og briller + linser
  • Mat // chips, proteinbar og iste fra flyplassen
  • Annet // Kortstokk, ørepropper, solbriller, notatbok + penn og evt. en bok

Koffert:

• Toalettmappe // Tannkrem + tannbørst, shampo + balsam + dusjsåpe, aftersun, solkrem, resten av sminken, neglefil, negleklipper, pinsett, barberhøvel + skum, Q-tips, bomullspads, sminkefjerner, strikk + lusespenner, bodymist
  • Klær // Undertøy, Bikini, 5 shorts, 10-12 topper, kort og maxi kjole, svart jeans og  kosebukse
  • Sko // Converse, Vans, Reimsandaler
  • Annet // Veske, padde med stikkontakter, laken, regnponsjoer i tilfelle regn, håndklær, ordbok
  • Mat // Knekkebrød og istepulver (liker ikke vann fra utlandet så godt)

Nå håper jeg dette var til hjelp til dere andre som skal reise, og til dere fremtidige språkreisere. Jeg er snart ferdig og kommer nok til å stresse fram til jeg endelig sitter på flyet. Dette blir utrolig!

Er du interessert i reisen jeg skal på og du vil se på mulighetene du har, kan du bestille en brosjyre ved å utfylle punktene på denne linken her:

11.06.2015 GUIDE

14 DAGER IGJEN

HeiiHeii! Nå har reisen virkelig begynt å nærme seg og det er kun 14 dager til jeg er nede i varme California. Vi har fått alle flyreisene, en del av aktivitetsplanen, adressen til skolen og fått vite på vår reise leder. Det er enda litt informasjon igjen, men den kommer i løpet av neste uke vil jeg tro.

Fly: Jeg og Kristine drar sammen med Marlyn fra Kjevik til Oslo tirsdag kveld, 24. juni, til Oslo. Vi skal der møte resten av gjengen og så videre. Vi er framme i California 26. juni klokken 02.30 norsk tid (15.30, amerikansk tid). Vi er de første som ankommer campus av vårt reisefølge og vil nok ikke møte resten av gjengen før noen timer senere. Vi er delt inn i ulike grupper slik at alle ikke reiser sammen. Vi må jo også ta buss fra flyplassen og inn til campusen, som tar ca 1 time vil jeg tro. På campusen ankommer vi nok rundt midt på dagen, og jeg er sikker på at vi er ganske trøtte og slitne etter reisen. Jeg tenke jeg skulle lage en reiserute av flyene i løpet av helgen, men har ikke fått tid til det enda. Vi har endel mellomlandinger rundt forbi, og det blir en lang reise. Jeg vet ikke om jeg får laget den som video eller som bilde, men jeg får se hva jeg får til.

Aktivitetsplan: Denne fikk vi faktisk i dag, og den er ikke helt ferdig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne side vi nettopp har fått den og jeg ikke vet hele eller gruppen jeg er med. Jeg får komme tilbake til dette senere.

Reiseleder: Reiselederen fikk vi i forrige uke og det var kjempespennende å endelig få vite hvem som skal lede oss gjennom reisen og under oppholdet. Vi fikk et eget brev av henne der hun fortale litt om seg selv, hva vi burde forvente og en liten start på en pakkeliste. Hun oppfordret oss også til å skrive til henne litt om oss selv. Det siste har jeg ikke fått tid til enda, men jeg må se om jeg kan få gjort dette også før vi reiser.

Mer informasjon kommer i løpet av de neste to ukene!