30.06.2015 Sprkreise 2015

DAG 4 - FRSTE SKOLEDAG & BEACHPARTY

Lokal tid 11.18

I gr var det tid for frste skoledag og beachparty p Seal beach. Jeg var syk s mtte st over begge delene og vre hjemme. Jeg sov mesteparten av tiden og ble bedre utover kvelden. Jeg var nede i en periode og spilte FIFA med Donavan, Inga og Kristine, men gikk opp la meg igjen etter det. Planen var egentlig f folk med p volleyball, men ingen viste interesse.

Siden jeg var syk var det ikke s mye gjre enn ligge p rommet f tiden til g. Jeg fikk snakket litt med de der hjemme og bare slappet av. Fr hpe dagen i morgen blir bedre og jeg kan bli med p tingene igjen. Er ganske ddt vre syk her nede. Kryss fingrene for meg der hjemme :)

30.06.2015 Sprkreise 2015

DAG 3 - SEAL BEACH, FAIRFAX/MELROSE & UNIVERSAL CITY WALK

Lokal tid: 08.42

Heiihei! For to dager siden startet dagen med vollyball, bading, soling og shave is p Seal Beach. Vret var kjempefint og det var en kjempefin start p dagen. Vi var p stranden i rundt 3 timer fr vi kjrte tilbake til campus og hadde lunsj. Klokken 13.15 mttes vi igjen for ta buss til Fairfax og Melrose og til den kjente DASH butikken til the Kardashians. Jeg, som mange andre, kjpte meg en nkkelring som et bevis p at jeg har vrt der.

Etter noen timer i Fairfax og Melrose kjrte vi til Universal Studio og gikk i gatene utenfor. Det var utrolig fint der med masse lys og musikk og folk overalt. Alt i alt var dagen kjempefin til tross for at jeg var litt smkvalm.

29.06.2015 Sprkreise 2015

BILDESTRM

Lokaltid 23.22

Innlegg om dagen p stranda, shoppingturen til Fairfax/Melrose og turen til Universal CityWalk kommer i morgen

'

28.06.2015 Sprkreise 2015

DAG 2 - VENICE BEACH & SANTA MONICA BEACH

Lokal tid 00.02 (tok en stund gjre dette med mye annet innimellom s mellom 22.30-00-02)

Heiiheii!N sitter vi en hel gjeng i loungen og blogger og overfrer bilder til hverandre. Det er overfullt med mennesker som danser til just dance, spiser, snakker osv. Vi har hatt en lang dag s snart skal vi opp dusje og legge oss. EF har egne inneregler der man m vre inne p Campus innen klokka 22 og vre p rommet innen klokken 23. Politiet er rundt for yeblikket s vi m holde oss inne hvis vi ikke vil bli fulgt til rommet av dem.

I dag startet dagen med frokost p Einstein bagels og oppmte klokken 9. Vi droppet touren som EF hadde rundt campus og gikk heller alene til target og handlet "pennyboard". Ikke mitt beste talent, men etter noen uker er det nok inne. Vi bestilte pizza til Campus for lunsj og satt bare koste oss fr vi klokken halv 1 mttes for kjre buss til Venice beach. Det var kjempefint og utrolig annerledes i forhold til andre steder vi allerede har vrt. Det var masse folk som hadde sine helt egne stiler, det krydde av folk og det var en fantastisk utsikt fra stranda. Det var dessverre ikke sol i dag s temperaturen var perfekt og man slapp g rundt svette. Vi var rundt p sightseeing med EF frst fr vi gikk alene rundt.

Mange merkelige hus rundt en kjempelang kanal.

Et forsk p inspobilde gikk ikke s veldig bra..

Anette, Hanna, Kristine, Ingvild, Nora, Frida og Rachel
Etter noen timer p Venice Beach kjrte vi til Santa Monica. Der var det shopping som sto p planen og mat. Vi hadde tre og en halv time p oss og var hjemme rundt klokken 22. Vi gikk rundt i butikker og fikk svidd av noen cash. Vi s solnedgangen, som var helt utrolig fin, og s mtte vi resten av EF gjengen og kjrte hjem.

Photobombed av lederne
GOD NATT!

27.06.2015 Sprkreise 2015

DAG 1 - HOLLYWOOD

Lokal tid: 00.01

Heii! N er vi tilbake p Campus etter en lang dag med skole, utflukt til Hollywood og og Griffth Observatory. Vi vknet rundt 6 og mtte til frokost klokken 7. Frokosten var variert, men jeg hadde faktisk forventet litt mer utvalg av ulike matvarianter. Etter frokost ble vi delt inn i skoleklassene, tok vi skolebilde og hadde vre frste timer. Vi er utrolig mange norske s klassene bestr av kun norske utenom kanskje 1, 2 eller 3 andresprklige personer. Etter et par skoletimer mttes vi til lunsj fr vi skulle dra avsted til den frste utflukten. Vi tok buss i underkant av en time til Hollywood og kom hjem for ca. 30 min siden. Den siste halvannen timen kjrte vi opp til Griffth Observatory og s hele Hollywood i nattelys. Det var helt utrolig fint og utsikten var fantastisk! Dagen har vrt kjempelang og jeg er virkelig klar for f lagt meg. I morgen skal vi til Santa Monica beach og Venice beach og dette blir kjempegy!

I gr ble vi nsket velkommen av de allerede vrende EF studentene med velkomstdans, kjeks og is og pizzaparty p kvelden. Jeg har blitt kjent med utrolig mange nye fantastiske venner og jeg fler jeg allerede har funnet venner jeg kommer til ha lenge. Jeg gleder meg bare mer og mer til resten av reisen!

Det er helt utrolig fint her nede og gleder meg s mye til de fire neste ukene som kommer. Bare flge med videre!!

24.06.2015 Sprkreise 2015

FLYPLASSEN

Heiigjen! N er vi s og si nettopp ankommet flyplassen og vi har sltt oss ned med nrmeste stikkontakt. Vi er kjempeklare for komme oss opp i luften og komme oss avsted. Vi mtte Marlyn ved inngangen og sjekket inn sammen. Vi har seter ved siden av hverandre, s denne flyturen gr nok til endel snakking. Nr vi ankommer Gardermoen skal vi mte resten av gjengen i vrt kursnummer og vi er klare for utenlandsreisen til Amsterdam.

FLYREISEN

AVREISE:

KJEVIK - GARDERMOEN - TORP - AMSTERDAM - SAN FRANCISCO - LOS ANGLES

HJEMREISE:

LOS ANGELES - NEW YORK - AMSTERDAM - GARDERMOEN - TORP - KJEVIK

23.06.2015 Sprkreise 2015

PAKKELISTE

N.. N nrmer det seg litt for fort her merker jeg. Allerede i morgen reiser jeg avsted. Tiden har gtt kjempefort og la morgendagen g fort slik at vi kan reise inn til Kristiansand og s videre. Det blir som tidligere nevnt en lang flyreise p rundt 30t, s jeg er fullt utstyrt med uploada episoder av Gossip girl og kortstokk. Jeg er nettopp s og si ferdig pakket og venter bare p toalettvesken skal bli ferdig brukt i morgen. Da er det p tide lukke kofferten og dra den med ut dren og ut i verden. Det som fr bli med meg over Atlanterhavet har jeg nevnt i en liste som jeg tenkte dele med dere, hvis dere noen gang tar samme turen som meg.

Hndbagasje:

• Dokumenter // Pass, Innreisebilletter, Reiseforsikring, EF reglene, Passkopi, Passbilder, Visum og Studenthndboken
  • Lommebok // Kontanter og kort
  • Medisiner // Paracet, Betakarokten, plaster, astmamedisin
  • Skift // Shorts, Topp, Underty, Bikini, Adidas slippers
  • Elektronikk // Internettkabel, Mobil + lader, Kamera + lader, PC + lader og ladebank
  • Toalettmappe // litt sminke, dedorant, parfyme, tyggis, strikk, brst og briller + linser
  • Mat // chips, proteinbar og iste fra flyplassen
  • Annet // Kortstokk, repropper, solbriller, notatbok + penn og evt. en bok

Koffert:

• Toalettmappe // Tannkrem + tannbrst, shampo + balsam + dusjspe, aftersun, solkrem, resten av sminken, neglefil, negleklipper, pinsett, barberhvel + skum, Q-tips, bomullspads, sminkefjerner, strikk + lusespenner, bodymist
  • Klr // Underty, Bikini, 5 shorts, 10-12 topper, kort og maxi kjole, svart jeans og kosebukse
  • Sko // Converse, Vans, Reimsandaler
  • Annet // Veske, padde med stikkontakter, laken, regnponsjoer i tilfelle regn, hndklr, ordbok
  • Mat // Knekkebrd og istepulver (liker ikke vann fra utlandet s godt)

N hper jeg dette var til hjelp til dere andre som skal reise, og til dere fremtidige sprkreisere. Jeg er snart ferdig og kommer nok til stresse fram til jeg endelig sitter p flyet. Dette blir utrolig!

Er du interessert i reisen jeg skal p og du vil se p mulighetene du har, kan du bestille en brosjyre ved utfylle punktene p denne linken her:

11.06.2015 GUIDE

14 DAGER IGJEN

HeiiHeii! N har reisen virkelig begynt nrme seg og det er kun 14 dager til jeg er nede i varme California. Vi har ftt alle flyreisene, en del av aktivitetsplanen, adressen til skolen og ftt vite p vr reise leder. Det er enda litt informasjon igjen, men den kommer i lpet av neste uke vil jeg tro.

Fly: Jeg og Kristine drar sammen med Marlyn fra Kjevik til Oslo tirsdag kveld, 24. juni, til Oslo. Vi skal der mte resten av gjengen og s videre.Vi er framme i California 26. juni klokken 02.30 norsk tid (15.30, amerikansk tid). Vi er de frste som ankommer campus av vrt reiseflge og vil nok ikke mte resten av gjengen fr noen timer senere. Vi er delt inn i ulike grupper slik at alle ikke reiser sammen. Vi m jo ogs ta buss fra flyplassen og inn til campusen, som tar ca 1 time vil jeg tro. P campusen ankommer vi nok rundt midt p dagen, og jeg er sikker p at vi er ganske trtte og slitne etter reisen. Jeg tenke jeg skulle lage en reiserute av flyene i lpet av helgen, men har ikke ftt tid til det enda. Vi har endel mellomlandinger rundt forbi, og det blir en lang reise. Jeg vet ikke om jeg fr laget den som video eller som bilde, men jeg fr se hva jeg fr til.

Aktivitetsplan: Denne fikk vi faktisk i dag, og den er ikke helt ferdig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne side vi nettopp har ftt den og jeg ikke vet hele eller gruppen jeg er med. Jeg fr komme tilbake til dette senere.

Reiseleder: Reiselederen fikk vi i forrige uke og det var kjempespennende endelig f vite hvem som skal lede oss gjennom reisen og under oppholdet. Vi fikk et eget brev av henne der hun fortale litt om seg selv, hva vi burde forvente og en liten start p en pakkeliste. Hun oppfordret oss ogs til skrive til henne litt om oss selv. Det siste har jeg ikke ftt tid til enda, men jeg m se om jeg kan f gjort dette ogs fr vi reiser.

Mer informasjon kommer i lpet av de neste to ukene!